понеділок, 8 грудня 2014 р.

Доповідь на тему: «Використання інформаційно – комунікативних технологій на уроках історії»

Учителів надихає той факт, що в Україні останнім часом розробляється значна кількість мультимедійних продуктів: енциклопедії, електронні карти. Навчальні програми і т. ін… які можна використати під час вивчення історії. До того ж в телеефірі та на DVD дисках останнім часом зявилися відеофільми. Фрагменти яких доцільно використовувати на уроках історії. Уміле використання мультимедійних та відеоматеріалів підвищує зацікавленість учнів історією. Сприяє глибшому ознайомленню з окремими її сторінками. Саме фільм, а точніше невеликий його фрагмент. Найбільшою мірою сприяє візуалізації пізнавального процесу, представленню анімаційних результатів. Імітаційному моделюванню різних процесів у реальному часі навчання. Там, де не допомагають нерухома ілюстрація чи таблиця, у пригоді може стати багатовимірна рухома фігура, анімація. Відео сюжет тощо. У той же час слід памятати, що переважна більшість відеофільмів створюється людьми, далекими від методики викладання історії в школі. Тому відео та мультимедійний матеріал має відповідати певним критеріям, як от:
1)    Відповідність шкільній програмі з історії;
2)    Інформаційна насиченість відео та аудіо потоку;
3)    Естетика виконання
Відеоінформація повинна супроводжуватися низкою питань розвивального характеру. Діалогами, коментуванням.
Інколи доцільно замінити звуковий супровід відео фрагмента живою мовою вчителя  або учнів, підготовленими ними коментарями.
       Педагог повинен не тільки впевнено володіти компютером, знати зміст уроку, а й вести його у відповідному темпі, невимушено, постійно залучаючи до пізнавального процесу дітей. Бути віртуозом – менеджером з організації різних видів діяльності учнів під час уроку. Надалі я хочу зупинитися на окремих видах роботи з учнями за допомогою персональних компютерів
         Підготовка презентацій – серйозний, творчий процес, кожен елемент якого повинен бути продуманим і змістовним з точки зору сприйняття учнями. Існують такі різновиди презентацій6
1)    Презентація для повторювально – узагальню вальних уроків, у тому числі з використанням ігрових моментів;
2)    Компютерні презентації, що мають повноцінний методичний супровід уроку;
3)    Учнівські презентації як навчальний продукт уроку. Учні у складі робочих груп аналізують запропоновану інформацію, в тому числі Інтернет – ресурси, згідно з поставленими запитаннями, Результати діяльності оформлюються ними у вигляді презентації. Очевидною перевагою подібного підходу можна визнати самостійну, творчо – пошукову роботу учнів.
Під час створення учнями компютерних презентацій формуються такі важливі навички роботи, як:
1)    Критичне осмислення інформації;
2)    Виділення головного в інформаційному повідомленні;
3)    Систематизація й узагальнення матеріалу
4)    Грамотне подання здобутої інформації.
Для підготовки презентації необхідно провести велику науково – дослідницьку роботу, використати велику кількість джерел інформації, що дозволяє уникнути шаблонів і перетворити кожну роботу на продукт індивідуальної творчості, Якщо презентацію робить учень, то під час створення кожного слайда він у презентації перетворюється на компютерного художника (слайд повинен бути яскравим, красивим). Протягом презентації учні набувають досвіду публічних виступів, що стане їм у пригоді у майбутньому; формується вміня формулювати і викладати особисту позицію. Під час такої роботи має місце елемент змагання, що дозволяє підвищити самооцінку учня, оскільки уміння працювати з комп’ютером є одним з елементів сучасної молодіжної культури. Великим плюсом презентації створеної за допомогою комп’ютера є можливість змінювати обсяг матеріалу, методичні прийоми залежно від мети уроку і рівня підготовленості класу, вікових особливостей учнів. У разі необхідності вчитель може змінити текст, малюнок, діаграму тощо. Ці можливості дозволяють максимально налаштувати будь – яку раніш розроблену презентацію під конкретний урок в конкретному класі.

         Специфікою мультимедіапрезентації є те, що її можна застосовувати на будь яких етапах уроку.  

Немає коментарів:

Дописати коментар